KulturalnyPiątek: - "Strażacy"

Hej, na pierwszy ogień rzucam książkę o strażakach!

Ale to nie będzie książka przygodowa, lecz dokumentalna. Podobała mi się bardziej niż przypuszczałam.




TYTUŁ: "STRAŻACY - tam gdzie zaczyna się bohaterstwo"
AUTORZY: Joanna i Rafał Pasztelańscy
JAK WPADŁA W MOJE ŁAPKI: Dostałam ją na 19 urodziny od przyjaciółek
WRAŻENIA: Jestem pozytywnie zaskoczona tym jak mnie ta książka zainteresowała i polecam każdemu - nie tylko strażakom.
OCENA: 5/5

OPIS:
Gatunek książki, po który zwykle nie sięgam. Gdyby nie tytuł, pewnie nigdy by mnie nie zainteresowała.
 Niewątpliwie, gatunkiem literackim, który czytam najchętniej i najczęściej jest kryminał. Agatha Christie to moja ulubiona pisarka, jej powieści połykam w jeden lub dwa wieczory. Stephen King, trochę się boję co człowiek piszący te rzeczy musi mieć w głowie, ale wychodzi mu to doskonale, więc nie będę się temu bardziej przyglądać.
 Natomiast - "Strażacy" to książka dokumentalna. Są w niej opisane największe i najbardziej znane akcje polskiej straży pożarnej. Temat interesuje mnie bardzo i nie zasnęłam póki nie doczytałam. Pożar Kuźni Raciborskiej, Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami. To zdarzenia, o których wiedziałam, ale niewiele. Historie mimo, że cytowane urzędowym czy pożarniczym, specjalistycznym językiem, który raczej nie budzi w ludziach emocji, są przez autorów opowiedziane w taki sposób, że pod koniec każdej z nich łzy płyną same.
  Nigdy nie przypuszczałam, że wydarzenia, na które nie miałam wpływu, w niektórych przypadkach nawet nie było mnie na świecie - wstrząsnąć mną do takiego stopnia, że będę szlochać przy książce i zadawać sobie pytanie czemu mnie tam nie było, przecież mogłabym im pomóc...
 Zachęcam do przeczytania. Lektura dla większych i mniejszych fanów pożarnictwa. Jednak wiek zalecany przeze mnie to +16 minimum. 

Ruszliśmy z nową serią na moim blogu: "Kulturalny piątek" -  serdecznie zapraszam!


Pozdrawiam gorąco,
Firewoman:)

Komentarze

Popularne posty